06 January 2017

A Little Bit Down

Assalamualaikum & Hye guys ! 
It's been awhile I never post anything in my blog and today I feel like wanna post something. Oh yeah ! HAPPY NEW YEAR !!!

Today, I'm not gonna use Hanis, but I'm gonna use 'AKU' as my bahasa diri for this post.
Pernah tak kau rasa macam down gila disebabkan sesuatu? Like, result exam teruk, putus cinta and etc.



So, jyeah, I'm a little bit down during typing this post. Why ? Pernah tak kau tengok lelaki frust dalam bab-bab cinta. Yeah, I repeat it again, LELAKI. I don't wanna talk about 'jantan' but I said about lelaki. Selalu kita dengar tentang perempuan sahaja, but now it happen to me. As a man.





Macam tak pernah terfikirkan bila kata lelaki frust bab cinta kan? Yeah ! I know. Sebab tak ramai yang nak talk sangat bab ni sebab in people mind, bila sembang pasal salah siapa dalam bercinta, and the answer always and will stay , SALAH LELAKI !!! And I will say that, most of the cause are from men. Tapi agaklah, takkan semua laki je , perempuan pon sama gak ada buat salah ...




LELAKI, bila dia suka, memang dia akan suka bersungguh tapi sekali dia patah hati, dia memang sukar nak bercinta atau jatuh hati lagi. Sebab LELAKI bukanlah seperti JANTAN yang amat murah cintanya. Cewah...





But, what I gonna 'sembang' kali ni ialah pasal frust as I say from the start. Macam inilah, kita ringkaskan dan padatkan cerita ini. Haha, bahasa baku dow ! Btw, for this post, just for the taught that, I ONLY make this post just like a diary.

****************************



Kau pernah jatuh hati tak? Mesti pernahkan? Tipulah kalau tak pernah. Biasalah bab jatuh hati, ada crush, bercinta dan putus.
But for me, aku tak pernah bercinta. Percaya ke? Yeah, I know you guys not gonna believe me but that is true.

Aku ni dari zaman sekolah sampai dah masuk UMT ni, boleh katakan orang gelar aku LONE RANGER sebab tak pernah nampak aku ada girlfriend. Biasalah tu pada aku tapi serius aku selalu ada crush kat someone and like normal guy, malu nak luah.



Entahlah nak cerita macam mana, aku pon tak tahu ni wey. Serabut gila.


But I try to make it simple, Kau ada hati kat seseorang, then kau luah dekat dia, kau buat macam-macam, dan dia bagi hint macam greenlight but never tell you how they feel toward you. Tapi kau expect dia pon suka dari semua apa yang dia dah buat dekat kau. Kau pun cerita everything kat keluarga pasal dia.
Suddenly, bila dah lama sikit, kau pun nampak macam dia sebenarnya just like nak sedapkan hati.
How you feel then? 



I dont know what to say, but depend with everybody. Ada orang tak rasa kadang-kadang boleh main cakap, but ada yang pernah alami, maybe akan turut rasa macam mana keadaan dia. Serious talk, aku dah memang suka dan jatuh hati sampai tak ada hati dekat perempuan lain (jgn kata poyo plak sbb aku memang jenis macam tu) terpulanglah korang nak kata apa...







TAPI SERIUS WEY, frustlah. Aku sebenarnya dah tawar hati beb dalam bab cinta ni sebab macam tak ada yang betul-betul serius. Tak tahu la nak cakap macam mana dah.
Dah lah. Cukuplah kot. Dah tunggang-langgang aku taip ni. Kejap Malay, kejap English.







Sorry, but I hope that you guys understand my current situation. Serabut and nak luah perasaan, tu sahaja. Nothing info for this post. That's all. TQ spend time. Hahaha . PEACE  (^^)v

No comments:

Post a Comment